Terug in Nederland part 2 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van RuudenYvon54 - WaarBenJij.nu Terug in Nederland part 2 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van RuudenYvon54 - WaarBenJij.nu

Terug in Nederland part 2

Door: Ruud

27 Juni 2013 | Nederland, Amsterdam

Om de een of andere duistere manier is ons verslag van gisteren niet goed geplaatst daarom vandaag het juiste verslag

Terug in Nederland

Ons reisverslag van de afgelopen paar dagen, wilde helaas op Malta niet lukken.
Wifi had er even niet zo'n zin in.
En door de hevige wind was het zowiezo met de wifi niet mogelijk, om een goede verbinding te krijgen en te houden

Maar goed.

Afgelopen Zaterdag zijn we met de bus naar Valetta geweest.
Even de stad in een ander perspectief bekeken.
Rondleiding gehad bij de kanonnen , tegen een kleine vergoeding voor het onderhoud!
De mooie meneer in kostuum vertelde het een en ander over soorten kanonnen en hun munitie.

We wilden nog een paar kerken bezoeken.
Dat werd alleen wat lastig, want de kerken, die niet in de toeristische regio lagen, waren allemaal gesloten, dus dat was wel balen!

Dan maar even lekker wat drinken en uiteraard een overheerlijk ijsje gegeten.
Daarna weer met de bus naar Bugibba, schaduw op ons balkon zoeken. Was bloedheet.

Zondag zijn we bij het zwembad gebleven, omdat zo'n beetje het gros van de Maltese bevolking in t weekend naar t strand gaat.
Aangezien er maar 3 'vrije' zandstranden zijn en de rest bij hotels behoort.
Of je gaat lekker bij de rotsen zitten, nou nee, das niet echt mijn ding.

Bij het zwembad was t trouwens ook zeer goed vertoeven!
Julia beheerde die toko bovenop het dak van de appartementen.
Je kon bij de bar van alles bestellen en het werd met liefde voor je klaargemaakt en zonodig naar je toegebracht.

Het appartementen complex werd door een hele fam. gerund.
Opa was de 'big' boss.
Echtgenote en kinderen en aanhang leverden hun aandeel.

Maandag en Dinsdag hadden naar her strand willen gaan, maar door de zeer harde wind hebben wij onze plannen bijgesteld!

Dinsdag koffertjes gepakt.

Nog een hapje op de boulevard gegeten.
Vanmorgen werden we om 3.15 u uit ons bedje getrommeld door het alarm van de tel.
Poeh poeh, dat viel niet mee.
Maar we werden door onze favo chauffeur Jimmy opgehaald, dus dat maakte weer veel goed.

Om 7uur zijn we van Malta vertrokken en om 10uur weer op Nederlandse bodem geland.
Lindy heeft ons van de luchthaven opgehaald.

De nodige wasjes zijn alweer gedraaid. Troep opgeruimd.
Even een dipje gehad, nu weer verzinnen, wat je moet gaan eten!
Even weer zelf denken ;)

Voorlopig was dit weer ons laatste reis verslag.
Tot horens,ziens,etc!

Toedeloe!

Ruud en Yvonne

• 27 Juni 2013 - 16:33

Els Pennewaard:

Was leuk om jullie verhalen te lezen. Wel erg warm geweest zo te lezen.
    Doei!

• 27 Juni 2013 - 22:29

Ingrid:

Dank voor jullie verhalen en veel succes met het wennen aan de Hollandse temperatuur! Liefs Ingrid

• 28 Juni 2013 - 08:31

Tante Nelly:

nou n koude aankomst hier , maar ja , fijn dat jullie ook genoten hebben en nu weer aan de slag ,
    en bedankt , voor het verslag ,
    groetjes hoor t-n